Az interneten keresztül ez tök sima ügy, bár sok cég foglalkozik azzal, hogy némi kis ellenszolgáltatásért cserébe leveszi a vállunkról azt terhet, hogy nekünk kelljen mindent intéznünk. Mi úgy éreztük, hogy nincs szükségünk rájuk.
A vízumot aránylag gyorsan elintéztük, bár Zsófinak sokkal hamarabb megküldték, hogy Ő beléphet az ígéretek földjére, mint nekem.
Teljes kétségbeesés lett úrrá rajtam.
Mi lesz, ha engem elutasítanak? Engem, aki két évtizede vagyok rajongója a keleti partot a nyugatival összekötő országútnak? Engem?
Aztán két nap múlva megjött, hogy természetesen engem is szeretettel várnak az újhazában.
Repülő jegyeket a Brithish Airways-nél vettünk.
Budapest-London, London-Chicago.
Kiszámoltuk, hogy nem érdemes Los Angelesben leadni a kocsit és onnan haza repülnünk, mert az annyira megdrágítaná a túrát, hogy kifutnánk a költségvetésből.
Oké, akkor menjünk egy szuper nagy kört, Chicago-tól Chicago-ig.
Az autónkat is kezdtük keresgélni, melyik a legolcsóbb. Találtunk valami VW Up nevű kis kocsit, ami akkora, mint egy Smart.
Ekkor kapcsolódott be a szervezésbe egy barátom, aki annyit mondott, nem bérelhetünk ilyen kis szart.
Normális kocsival kell menni egy ilyen kalandra.
Mindenki nekünk keresett autót, mígnem a Priceline.com oldalon volt a megoldás. (sajnos azóta megszűnt ez a lehetőség)
Ezen a kölcsönzős oldalon lehetőség nyílt arra, hogy licit ajánlatot lehetett tenni a kívánt kocsik bérlésének összegére.
Első lépésként napi 5 dollárt írtunk egy középkategóriás autóra, amit nem fogadott el egyik kölcsönző sem, de végül is nettó 8 dollárért már felcsillant a szeme az Avis-nak és bruttó 27 dollárért megalkudtunk teljeskörű biztosítással és korlátlan mérföld használattal. (napi 35-50 dollár helyett) Ez azt jelentette, hogy 546 dollárból volt kocsik majdnem egy hónapig. Nekem egy Dodge Charger-re fájt a fogam.