Coron

Fülöp szigetek, Sziget, Kirándulás
Coronra eljutni a legegyszerűbben El Nido kikötőjéből induló gyors komppal lehetséges.

Közvetlenül a város mellől indul és kb 4 óra alatt teszi meg a tengeri utat. A hajó zárt kabinos és a széksorok úgy helyezkednek el benne, mint a repülőkön.

Hajnalban indult a járatunk, kisebb tétovázás után sikerült érvényesíteni a jegyünket egy kemping asztalnál ülő fickónál, aki miután lepecsételte a jegyet mondta, hogy álljunk be a sorba, ami többnyire külföldi turistákból állt.

Mindenkinek a lába elé kellett tennie a csomagjait és várakozni. Kisvártatva megérkezett egy katonai egyenruhát viselő fickó egy kutyával és vezényszóra a kutya elkezdte végig szagolgatni a csomagokat, robbanószereket és kábítószert kerestetve.

Apró közjáték volt, hogy a kutya egy idő után inkább játszani akart, mint dolgozni.

A hajóút igazán izgalmas ez első órában, de egy idő után kellemetlen és hosszadalmas egy zárt kabinba bezárva. Nem tudom van-e a hajónak olyan része, ahová ki lehetne menni levegőzni, de szerintem nincs. Olyasmi hajó, mint a szárnyas nálunk a Dunán.

Coronra érkezve az első érdekesség, hogy a triciklik felépítménye másmilyen, mint Palawanon.

Míg Puertoban az oldalkocsiban van 2×2 hely egymással szemben, itt a vezető mögött van kialakítva az utastér.

Egy helyes kis hotelben béreltünk szobát. A filippínó viszonyokhoz képest szép és takaros. A zuhanyzó egyben a WC-vel és ahogy ücsörögsz a budin rögtön fogat is tudsz mosni a csapban.

Coronon azon kívül, hogy eszel-iszol, nem nagyon van mit csinálni.

Indulnak Island hopping túrák a korall zátonyokhoz, illetve több napos búvár túrákra tud jelentkezni, az akinek van búvár cucca. Sok háborús jármű van a víz alatt ami 80 éve ott pihen a hullámsírban.

Bérelhetünk robogót és körbemotoroztuk a szigetet. Jó kaland, mert csak az első 5 km-en van aszfaltút, utána köves, földes, dzsungeles. A várostól nem messze található egy meleg vizes forrás amely sós vizű és igazán kellemes időtöltés. Pontosan nem tudom megmondani a víz hőfokát, de szinte égetően forró. A tenger alól tör fel egy hőforrás, így sós a forrásvíz.

Pár napot terveztünk, hogy a szigeten töltünk, de mikor kimentünk a komphoz, hogy megyünk vissza Puertoba, akkor láttuk, hogy Trópusi vihar miatt törölték a járatot határozatlan időre.

Így ragadtunk még három napot Coronon és fedeztük fel minden egyes szegét- zugát.

Sejtettem, hogy mikor végre indulni fog a komp akkor az elmúlt három nap a szigeten ragadt összes turistája is ott lesz a hajó mellett. Nem néztek csomagokat, meg nem volt kutyás bemutató. Mindenkit bezsúfoltak a zárt kabinba. Az összes közlekedőbe pedig a plusz csomagokat rakták.

Végig azon imádkoztunk, nehogy valami történjen, mert tuti meghalunk.