Piacra járni élvezet!

Fülöp szigetek,Hal,Piac
Heti kétszer megyünk a piacra vásárolni. Több piac van a városban, de mi a New Market-ba járunk.

Elég messze van tőlünk, de legalább”tiszta”. A tiszta szót úgy kell elképzelni, hogy itt az orrfacsaró bűz hamarabb megszokható, talán jobb a szellőzés és nem vered fel a lábadra a véres sáros vizet a flipflop papucsoddal mikor klaffan a lépted után.

Szóval elautózunk a piacra. Nincs építve hozzá parkoló. Van egy pár nagyobb placc, ahova beálltak a buszosok, mert ez egyben buszpályaudvar is. Nem szeretek közéjük parkolni, ezért mindig valahol az út szélén parkolunk.

Érdekes, hogy nehezen múlik el az az érzés, hogy jönnek a közterület felügyelők, vagy a parkoló őrök.

Mindig megnézem, hogy jó helyen állok. De ITT ILYEN NINCS! Megállsz és kész!

Nagy a piac, több területre felosztva.

Van egy nagy rész a bútorosoknak. Sok használati cikk készül bambuszból.

Külön vannak a kókuszosok, ahol mindenki megáll inni egy pohár jó hideg kókusz italt.

Most láttuk, hogy van külön részleg a szárított halasoknak. Kellemetlenül büdös van ott.

Külön vannak a zöldségesek és a gyümölcsösök. Vagy ezt, vagy azt árul.

Húsosok és halasok. Olyan más állagú itt a hús. Nem mertünk még venni. Nagyon lágy, de nem kiolvasztott. Aztán egyszer láttam, hogy nyitás előtt hoztak egy malacot. Nem láttuk a malac további sorsát, de rendszeresen látunk friss malac belsőségeket a pulton.

Nem tartom kizártnak, hogy ott vágják le a malacot és azért ennyire lágy a hús, mert annyira friss.

És ha belegondolok, az élő állat tovább marad friss és nem igényel hűtést. A nagy áruházakban csak fagyasztott hús van.

Tengeri dolgokból is van választék bőven. Sok halat eszünk.

Végre megfizethető számunkra is. Rákaptunk a vörös tonhalra 1250Ft/kg. Kis só és tört bors, kókusz olajon megsütve. Nincs is jobb ennél. Sajnos a rákokat mellőznöm kell, mert allergiás lettem rá.

Egy kedves barátunk talált tengeri sünt és  feltétlen nekünk meg kellett kóstolnunk. Megpucolva, a házban egy sárgás ikrás rész van ami ehető belőle. Kis kalamansit nyomott rá. Mindenki bátor volt és megkóstolta. Legalább ilyet is ettünk!

Nagyon finom a krokodil hús is, rendszeresen eszünk.

Van egy kis büfé ott csinálják a legjobban a krokodil szisziget a városban.

A receptet megtalálod a „ Filippínó konyha” menüben az oldalunkon.

Batarazzánál, ahol voltunk lent, sok hatalmas kroki éldegél, rendszeresen megtámadva halászokat. Ebből kifolyólag vadásszák őket, így mindig van friss helyi krokodíl hús.