Underground River!

Föld alatti folyó
A világörökség részét képző földalatti folyó egy nagyon különleges hely! Itt találkozik a tenger és a barlang kristály tiszta vize!

Már van vizünk, de ezt a hírt nehéz nem megosztanunk!

Úgy döntött a vízszolgáltató, hogy a kezébe veszi az irányítást. Több hétnyi hiábavaló imádkozás után, összeült a válságstáb és megtanácskozták a helyzetet.

Az lett a megbeszélés eredménye, hogy esőt fognak csinálni, méghozzá úgy, hogy a megfelelő felhőbe berepülve, ezüst-jódidot permeteznek szét, ami valamilyen úton-módon a felhőből esőt fog csinálni.

Meglepő, hogy itt ilyeneken gondolkodnak. De az is meglepő, hogy ezt a verziót hagyták a legvégére és nem az imádkozás előtt próbálták ki.

Valóban láttunk repülőgépeket fel s alá repkedni a sziget felett, de azt hittük, hogy csak gyakorlatozik a légierő.

Nem tudom, hogy ez a hír végülis igaz volt vagy nem, de lett eső és ezzel lett víz is. Olyan koszos víz jött egy napig a csőből, ami semmire sem volt jó, de már szép tiszta és lehet zuhanyozni és mosni, mosogatni.

Ennek örömére úgy határoztunk, hogy egész napos kirándulás keretében felkeressük az Underground River ( Földalatti Folyó ) nevű, a világörökség részét képző, csodálatos természeti képződést.

Általában a turistákat, kis mikrobuszokkal szállítják mindenhova, teljes kényelmet biztosítva számukra. A megadott árban benne vannak a belépők, ebéd, ivóvíz.

Persze mi nem vagyunk turisták.

Mi autóval mentünk, csomagoltunk fasírtos zsemlét és raktunk magunknak kulacsba vizet.

Mint minden, a jegyvásárlás is egy tortúra. Egy sorszám húzó gépből kell sorszámot húzni.

Csak mi húztunk, a többiek meg szépen beálltak elénk és elintézték a dolgukat.

Feltűnt, hogy nincs sehol olyan gép ami a sorszámot mutatná, ezért rögtönöztünk és beficcentünk egy pénztárhoz. Kikértük a jegyeinket és a kihúzott sorszámunkat nem is kérték, de szerencsénkre itt senki nem tud normálisan számolni, így nagyon keveset fizettünk. De az is lehet, hogy mi nem tudunk rendesen eligazodni a kiírt árlistán és a többszörösével húztak le a kelleténél. Saját hajóval vittek a barlanghoz. Még mindig nem értem mi a célja, hogy a hajóik motorjára nem szerelnek hangtompítót. Sem oda, sem vissza nem lehetett beszélgetni, olyan erős a motor hangja. Két napig csengett a fülünk a zajtól. Ahol a folyó van, rengeteg a majom. Jó pofák ahogy terrorizálják a kínai turistákat.

Nagyon sok a szúnyog a tiszta édes víz miatt és emiatt a dengi szúnyog is jelentős károkat okoz az ide látogatók egészségében. Nekünk van bio szúnyogriasztó spray-nk és az olyan büdös, hogy mindent és mindenkit elriaszt mellőlünk.

A barlang csodálatos.

Rengeteg fecske és denevér él benne. Hatalmas üregek, gyönyörű sziklák. Kis csónakokban ülve, teljesen sötétben megy a túra. Csak az evezősnél van egy fejlámpa, aki odavilágít, ahova nézni kell.

Puerto inkább tranzit városka, mint hosszabb idő töltésre alkalmas hely. Sokan rögtön érkezés után El Nidóba mennek. De javaslom, hogy ezt a túrát senki ne hagyja ki aki meglátogatja ezt a kis szigetet.