Úton Angkor felé

Phnom Penh – ben csak egy napot töltöttünk, pihenés képen, mert a gyerekeknek sok lett volna 14-16 óra buszozás.

Saját kis érdekességeink

Nem lehet az egész Fülöp-szigetekre általánosítani amiket írogatok, lehet, hogy másik szigeten másként vannak a dolgok.

200. nap

Kétszáz napja jöttünk el otthonról!

I like Saigon!

Ho Si Minh-város (korábbi nevén Saigon) Vietnam legnagyobb városa, az ország déli részén, a Saigon folyó partján található.

Booking.com
SV Montessori iskola

Itt már javában dübörög az iskola, otthon még tart a nyári szünet utolsó pár hete.

Captain Ribs

Ha valaha is nyitok éttermet Palawanon, az biztosan ilyen lesz!

Légkondicionálás a szigetünkön

Általában egyik gyerek sem akar velünk vásárolni jönni, ezért különböző cseleket találunk ki, melyeknek elsősorban Albi esik áldozatául.

Irány Phnom Penh!

Vietnámban nemhogy nem késtük le a buszunkat, de mi voltunk az elsők akik megérkeztünk az irodához, ahonnan indult a buszunk Kambodzsába.

Filippinó élet!

Az ázsiai piacokra csak nagyon magas büntető vámmal lehet hozni kocsit külföldről.

Védőoltások

Trópusi országokba utazóknak ajánlottak a különféle védő oltások. Ezt nehéz eldönteni, hogy ez kell-e vagy nem.

Irány a suli!

Eljött az idő, hogy felkeressük a kiválasztott iskolát és beírassuk a gyerekeket. Izgalmas feladat lesz nekik a beilleszkedés!

Underground River!

A világörökség részét képző földalatti folyó egy nagyon különleges hely! Itt találkozik a tenger és a barlang kristály tiszta vize!

Tökéletes fiús nap!

Tegnap fiús napot tartottunk. Bepattantunk a kocsiba és útnak indultunk újra felfedezni az ismerős dolgokat. A kedvenc kis vízesésünket

Chicken Island

A Chicken Island pont szemben van a stranddal ahol a hétvégéinket töltjük. Elhatároztuk, hogy eljutunk oda és kitűzzük a képzeletbeli magyar zászlót a meghódított szigetünkre!

Szeretünk itt lenni!

Ahogy otthon üldögéltünk és tervezgettünk, el sem tudtuk képzelni , hogy a dolgok hogyan alakulnak majd Palawanon. Az előttünk álló idővel csak tervezni tudunk, de nem tudjuk, hogy mi fog velünk történni valójában.

60. poszt!

Eltelt az első hatvan nap. Megismertük Palawant, bebarangoltuk Puerto Princesa összes kis és nagyobb utcáját és felfedeztünk rengeteg helyi kis éttermet.

Thaipusam fesztivál Kuala Lumpurban

Malájziában csak pár napot pihentünk az unoka tesómnál. Jó ötlet volt megállni egy kicsit és szoktatni magunkat Ázsiához. Bár Kuala Lumpur inkább európai mint ázsiai. Szerintem.

Körbelocsoltuk a szomszédokat!

Palawanon a lakosság nagy része katolikus, így itt is ünneplik a húsvétot. Kicsit másként mint nálunk.Egy hétig tart az ünnep, de csak csütörtök és péntek a munkaszüneti nap.

Közös kajálás a nyomornegyedben

Még mindig tart a vízkorlátozás Puertóban. Minden másnap kirakja a  vízszolgáltató, hogy drasztikusan csökken a vízhozam és, hogy nem tudnak mit csinálni, arra kérik a lakosokat, hogy imádkozzanak a vízért.

Coron

Coronra eljutni a legegyszerűbben El Nido kikötőjéből induló gyors komppal lehetséges.

Irány El Nido2.rész

Irány El Nido
2.rész

A csúcsszezont már lekéstük, így elviselhető volt az embertömeg a városban.

Irány El Nido1.rész

Irány El Nido
1.rész

Lassan kezdődik a suli és még nyakunkon a nyár! Mindenki szabadságra megy, így mi is összeültünk, hogy kitaláljuk az idén hova menjünk mini szabira!

Sehol sincs rám ruha!

Rengeteg fontos dolgot csomagoltunk be otthon. Váltó cipők, hosszúnadrágok, térdzoknik.

Piacra járni élvezet!

Heti kétszer megyünk a piacra vásárolni. Több piac van a városban, de mi a New Market-ba járunk.

Pride

A szokásos reggeli rutinom közben lettem figyelmes egy helyi reklámra, miszerint szombaton van a meleg büszkeség napja és ennek ürügyén felvonulás lesz a városban.

Mindennapi küzdelmek

Vannak dolgok, amiket nem lehet megszokni. Azt hiszed, hogy megszoktad már, de mindig beigazolódik, hogy nem.

Mit igyunk a Fülöp-szigeteken?

Tegnap vegetáriánus étteremben vacsoráztunk! Rendkívül finom ételeket raktak össze. Nagyon szeretem a vegetáriánus konyhát, bár erősen húsimádó vagyok.

A Baywalk

Puertonak is van nagyon helyes tengerparti sétánya. Sok gyerek szaladgál fel és alá, bicikliznek, futók futnak körbe-körbe.

Ázsiai villanyszerelők

Kevés feladatuk van a helyi munkavédelmi ellenőröknek vagy lehet, hogy nincs is ilyen munkakör a szigeten!?

Hangyainvázió

Itt tartózkodásunk rövidke ideje alatt, egy dolog kiiktatódott az életünkből.

Fláki kocsmája

A kedvenc kis bárunk! Pár percre van kocsival tőlünk, szerencsére a szigeten nem büntetik, ha egy-két sör lecsúszik vezetés előtt, alatt, közben.

A piac

Piacra járni egy kicsit olyan, mintha helyi lennél.

Csótány vadászat

Ha már van autónk, akkor autózunk is rendesen. Már legalább ezer kilométert autóztunk a városban.